Od 2019 roku to już takie nasze wędkarskie święto, festyn i festiwal pozytywnych emocji.  Najważniejsza i najbardziej szczególna impreza w wędkarskim kalendarzu. Ostatnie lata, prawie każdą relację zaczynałem od "rekordowa frekwencja"… i wiecie co? W tym roku kolejny raz mieliśmy rekordową liczbę uczestników i przekroczyliśmy 50-tkę! A dokładniej młodych wędkarzy było aż 52, rok temu 47, a w 2019 gdy zaczynaliśmy – 36. Na więcej nie mamy miejsca, ale kto wie co się uda do następnego roku przygotować nad przepięknym Stawem Tartacznym…

Chłopcy i dziewczęta łowili pod opieką dorosłych i to były jak zawsze wspaniałe obrazy i wytworzone wspomnienia. Wędkarstwo przy odpowiedniej edukacji jest niezwykłym hobby i pasją, która łączy pokolenia. I ponownie jak od paru lat nad wodą rozniósł się bardzo donośny sygnał z trąbki sygnałowej i o godzinie 9:00 zestawy spławikowe wylądowały z charakterystycznym pluskiem w wodzie i zaczęła się najważniejsza część zabawy, czyli łowienie rybek. A łowiono bardzo fajnie, dzieci wyciągały czym woda darzyła, krąpiki, leszczyki, płoteczki i krasnopiórki. Momentami ryby grymasiły, ale może to dlatego, że się przestraszyły tak dużej liczby robali pod wodą w tym samym momencie.
Podczas zmagań zaserwowaliśmy młodziakom słodki poczęstunek, aby nie stracił nikt zapału i sił.
Łowienie przy słonecznej pogodzie minęło szybko i nadszedł czas ważenia, serwowania kiełbaski z grilla i liczenia wyników. W tym czasie też Druhowie i Druhny z OSP Stary Węgliniec zaprezentowali możliwości swojego wozu bojowego znanego jako „Henio”. I naprawdę było na co popatrzeć!
Po przeliczeniu wyników klasyfikacja wyglądała następująco:
Do lat 12:
1 miejsce Marcel Kopka
2 miejsce Hubert Cioch
3 miejsce Lena Herc
Do lat 16:
1 miejsce Szymon Tronina
2 miejsce Mateusz Chalewski
3 miejsce Krystian Magda
Najskuteczniejsi młodzi wędkarze otrzymali bardzo atrakcyjne nagrody rzeczowe oraz pamiątkowe trofea. Ponadto każdy uczestnik zabawy otrzymał „pakę” słodyczy i nie tylko oraz koszulkę od firmy Unirubber naszego Głównego Sponsora!
Tego dnia na twarzach dzieci malowały się szerokie uśmiechy, a to wszystko dzięki fantastycznym ludziom, którzy Nas wspierają i na ręce których składamy serdeczne podziękowania:
- Pani Prezes firmy Unirubber Izabela Owczarek-Rymarowicz – główny sponsor zawodów, otrzymane wsparcie zapewniło wspaniałe nagrody dla wszystkich dzieci
- Firma Visus Salony optyczne w Zgorzelcu i Bolesławcu Piotr Żydek i Aneta Bartczak
-Firma Astra Andrzej Mazurkiewicz
- Sklep Wędkarsko-zoologiczny ORFA Grzegorz Rusek w Iłowej
- Alan Jaśkowiak sponsor indywidualny
- Firma Citronex ze Zgorzelca
- Leonard Mesjasz, nasz gospodarz i również sponsor zawodów
- Janusz Machała nasz Prezes i właściciel InMedio w Galerii Słowiańskiej w Zgorzelcu
- OSP Stary Węgliniec za czuwanie nad bezpieczeństwem całej imprezy, miłe towarzystwo i pomoc techniczną w czasie gdy przygotowywaliśmy łowisko oraz w trakcie samych zawodów,
- Jan Werda nasz wspaniały Sędzia, bez którego nie wyobrażamy sobie żadnych zawodów
- Dariusz Majewicz za pomoc podczas przygotowywania łowiska
- Ekipa od pysznych ciast, czyli Piotr Żydek, Aneta Bartczak, Joanna Malińska, Władek i Ela Piotrkowicz
- Dziękuje za fotorelację i pomoc techniczną Urszuli Czechowskiej
- Wielki ukłon i podziękowanie dla Wszystkich Kolegów i Koleżanek z Koła PZW Węgliniec i nie tylko… za wsparcie finansowe, techniczne w przygotowaniu i przeprowadzeniu operacji „Krąpik” Oraz oczywiście dla naszych wspaniałych młodziutkich Wędkarzy i Wędkarek, że jest Was coraz więcej i tak fajnie możemy razem spędzić czas nad wodą. Młodzież również pomagała Nam przygotować łowisko!
Jeśli zapomniałem o podziękowaniu dla kogoś, najmocniej przepraszam, liczba osób, która nam pomogła przy stworzeniu tego wydarzenia była bardzo duża i mogłem czegoś nie zapamiętać.
Mateusz Wieczorek

źródło/foto: PZW Węgliniec

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.